Skip to main content

Betaling

Verlangt Dorelan een aanbetaling?

Bij bestellingen die in de winkel worden gedaan of die telefonisch/per mail worden overeengekomen, vragen wij, conform de CWB voorwaarden,  een aanbetaling van 25%. Bij aankoop van een showroom aanbieding verlangen wij direct de volledige betaling. Bij aankopen in de webshop bedraagt de aanbetaling 100%.

Hoe kan er betaald worden?

Bij aankopen in de winkel kan er betaald worden met PIN of creditcard (Maestro, VISA). Contante betaling is mogelijk, maar wel graag gepast (of aanvullen met PIN). Bij grote bestellingen die thuis bezorgd worden, ontvangt de klant kort voor aflevering een betaalverzoek per email voor het voldoen van de restant betaling. In overleg kan eventueel de restant betaling ook voldaan worden op het moment van aflevering d.m.v. PIN. Bij contante betaling van het rest bedrag  vragen wij de klant om deze betaling bij voorkeur in de winkel te voldoen. In de webshop kan er betaald worden met PIN of Creditcard.

Bezorging

Zijn er kosten verbonden aan de bezorging?

Bij nieuwe bestellingen van matrassen, bedden, boxsprings, slaapbanken en bedbodems rekenen wij geen extra bezorg- en installatiekosten kosten voor klanten die op het vaste land van Nederland  en Texel wonen. Bezorgkosten voor het buitenland zijn op aanvraag. Voor bestellingen in de webshop is de bezorging binnen Nederland gratis bij aankopen vanaf euro 150. Bij een lager factuurbedrag onder de euro 150, vragen wij een bijdrage in de bezorgkosten van euro 15,-. Bezorgkosten voor het buitenland zijn op aanvraag.

Is de bezorging en installatie inbegrepen bij showroom aanbiedingen?

Normaliter is de bezorging en installatieservice niet inbegrepen bij showroom aanbiedingen en rekenen wij hier extra kosten voor. In onderling overleg kan er ook voor gekozen worden dat de klant zelf zijn showroom aankoop demonteert in de winkel en/of zelf ophaalt uit de winkel.

Wat is de gemiddelde levertijd voor mijn bestelling?

Voor losse bestellingen van matrassen geldt een gemiddelde levertijd van 3 a 4 weken. Voor My Room en D-Sign bedden geldt een gemiddelde levertijd van ca. 8 a 10 weken. Voor My Bed boxsprings geldt een gemiddelde levertijd van ca. 10 a 12 weken. Voor bestellingen van toppers en dekbedden geldt een gemiddelde levertijd van 3 a 4 weken. Voor kussens en bedlinnen (indien voorradig) geldt een gemiddelde levertijd van 3 a 5 werkdagen.

Hoe weet ik wanneer mijn order bezorgd wordt?

Op het moment dat uw bestelling op transport gaat naar Nederland informeren wij u daarover per email. Vaak kunnen er dan nog 1 a 2 weken overheen gaan. Vervolgens nemen wij of onze distributiepartner contact met u op voor het maken van een bezorgafspraak. Bij bestellingen van kleinere artikelen in de webshop, versturen wij deze vaak via onze partners zoals DHL en Post NL. Zodra het pakket is afgegeven/afgehaald, ontvangt de klant hierover een track en trace bericht per email.

Kan ik de restant betaling ook op het moment van bezorging doen?

Dorelan stelt als uitgangspunt dat onze bezorgers de goederen pas kunnen afleveren en/of installeren wanneer de gehele betaling is voldaan. Aangezien wij ook het bezorg proces zo vlot mogelijk willen laten verlopen, stellen wij onze klanten in de gelegenheid om de restant betaling voorafgaand aan de bezorging te voldoen door middel van een online betaalverzoek. Er kan ook aan de deur betaald worden en dan graag per PIN. Let er svp op dat het pinlimiet even tijdelijk bij de bank is verhoogd. Contante gepaste betalingen ontvangen wij graag voor de dag van de aflevering in onze winkel.

Klantenservice

Kan ik mijn order nog wijzigen na het moment van aankoop?

In principe is het niet meer mogelijk om uw order na het moment van bestelling nog te wijzigen. Toch is het van belang om wel direct met ons contact op te nemen en bij voorkeur eerst telefonisch via 071-8080176.

Indien ik een klacht heb of vragen na de ontvangst van mijn bestelling, hoe neem ik dan contact op?

Stuur dan svp een mail o.v.v. van uw ordernummer en naam aan klantenservice@dorelan.nl