Skip to main content

Voorwaarden en garantie

Algemene Verkoopvoorwaarden.
Ingangsdatum 11 november 2021. Dorelan Nederland BV is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Deze algemene voorwaarden zijn een aanvulling op de CBW-voorwaarden.

Toepasselijkheid Algemene Verkoopvoorwaarden.
Deze voorwaarden zijn van toepassingen op al jouw aankopen in een van onze Dorelan winkels in Nederland. De online voorwaarden van toepassing wanneer je online een aankoop bij ons doet. Mochten deze voorwaarden in strijd zijn met de CBW-voorwaarden, dan gaan de CBW-voorwaarden voor.

Prijzen.
Alle prijzen op onze website en in onze winkels zijn in EURO inclusief de verschuldigde omzetbelasting.

Orderbevestiging.
Als je bij ons een aankoop doet, ontvang je een orderbevestiging, dit is tevens jouw aankoopovereenkomst. Op de orderbevestiging staat jouw unieke ordernummer vermeld. Indien je contact met ons opneemt, vermeldt dan altijd dit nummer. Op de orderbevestiging staat ook een verwachte levertijd vermeld. Zodra wij ermee bekend worden dat de daadwerkelijke leverperiode afwijkt, brengen wij jou daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

Aanbetaling.
Bij het aangaan van de aankoopovereenkomst vragen wij een aanbetaling van 25%. Het resterende bedrag dien je te betalen bij (deel)levering van de order. Tot 2 werkdagen voor de leverafspraak kun je het bedrag aan ons overmaken. In voorkomende gevallen sturen wij je ook een betaallink, waar je eenvoudig gebruik van kunt maken. Je kunt het bedrag overmaken op bankrekeningnummer NL34ABNA0101373775 onder vermelding van jouw order/factuurnummer.

Bestelling wijzigen.
Wijzigingen zijn niet mogelijk. Eventuele schriftelijke aanvragen tot wijziging via info@dorelan.nl worden tot 2 dagen na de aankoop wel in behandeling genomen. Mocht een wijziging van de bestelling van een matras, bedbodem, bed of boxspring eventueel wel kunnen worden gerealiseerd, dan wordt de hoogte van de aankoopsom nooit verlaagd. Eventuele meerkosten worden extra in rekening gebracht te samen met administratiekosten van euro 100,-. Wil je vanaf 2 dagen na aankoop toch de wijziging doorzetten, dan brengen wij de annuleringskosten volgens het CBW in rekening. In het geval van artikelen die speciaal conform jouw wensen zijn geproduceerd, bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren zijn wij altijd genoodzaakt om annuleringskosten te berekenen volgens de CWB voorwaarden.

Levering en montage.
Wij leveren en monteren in heel Nederland. Levering en montage in België is op aanvraag. Levering in Duitsland,  Luxemburg en Noord Frankwijk is op aanvraag. Met uitzondering van Texel verlenen wij geen montagediensten op de Waddeneilanden. Als de ondergrond niet vlak is, kunnen wij de stabiliteit van het product niet garanderen. Dorelan is niet verantwoordelijk wanneer de producten niet passen dan wel niet gemonteerd kunnen worden op de plaats die je in gedachte hebt. Voor showroommodellen gelden afwijkende leveringsvoorwaarden. Vraag hiernaar in de winkel.
Retourname oude matrassen.
Wij hebben in voorkomende gevallen de mogelijkheid om jouw oude matras(sen) mee retour te nemen en af te voeren. Vraag bij de aankoop naar de mogelijkheden. Indien wij overeenkomen om je oude matras of bed af te voeren, worden de volgende bijdrages in de onkosten extra in rekening gebracht. Euro 25,- per oude matras en euro 50,- per 1- of 2-persoonsbed. Wij voeren geen andere artikelen af, tenzij bij de aankoop anders afgesproken. Indien oude matrassen of oude bedden worden afgevoerd door één van onze externe partners, rekent deze externe partner zelf de onkostenbijdrage met je af conform hun eigen tarieven. Deze tarieven kunnen dus afwijken en zijn op aanvraag bij ons beschikbaar.

Bezorgkosten.
Alle bestellingen met een totaalprijs vanaf €100,- bezorgen wij gratis in Nederland. Voor bestellingen tot €100,- geldt dat er €9,95 in rekening gebracht wordt voor transportkosten. Bezorgkosten worden apart op de orderbevestiging vermeld. Bezorgkosten naar het buitenland zijn op aanvraag.

Het maken van een leverafspraak.
Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen, nemen wij of één van onze distributiepartners contact op voor het maken van een leverafspraak. Nadat wij een afspraak met je hebben gemaakt, gaan we ervan uit dat we jou thuis aantreffen om de goederen in ontvangst te nemen. Uiterlijk op de werkdag vóór de gemaakte leverafspraak ontvang je van ons een tijdsindicatie van de levering per e-mail en/ of per sms. Wanneer je toch verhinderd blijkt te zijn voor de gemaakte bezorgafspraak, dien je dit ten laatste twee werkdagen voor de bezorgafspraak te melden via 071-8080176. Daarna is het helaas niet meer mogelijk de afspraak kosteloos te wijzigen of te annuleren. Bij niet tijdige annulering van de afspraak of het niet thuis treffen op de dag van aflevering, zijn wij helaas genoodzaakt hiervoor €100,- kosten in rekening te brengen.

Wijzigen van jouw bezorgadres.
Wijziging van het bezorgadres is in overleg met ons mogelijk. Er kunnen meerkosten gelden.

Bijzonderheden met betrekking tot de levering van de bestelling.
Onze bezorgservice, dan wel door ons ingeschakelde externe partners, leveren de producten daar waar jij aangeeft dat je ze het beste kunt gebruiken, met uitzondering van bestellingen die per pakketpost verstuurd worden. Je dient ervoor te zorgen dat op het tijdstip dat onze bezorgservice de bestelling komt leveren de doorgang vrij is van obstakels. Dit om schade te voorkomen. Je bent zelf verantwoordelijk voor een goede bereikbaarheid van de ruimte waar de bestelling bezorgd moet worden. Is dat niet mogelijk, dan komen eventuele daarmee verband houdende kosten voor jouw rekening. Om de bezorging van jouw bestelling soepel te laten verlopen, willen wij je vragen ons voor aankoop te informeren indien: • onze vrachtwagen de woning niet kan bereiken; • het trapgat niet ruim genoeg is om de bestelling te kunnen leveren; • er andere bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij het bezorgen van de bestelling. Als we niet van tevoren op de hoogte zijn gebracht van mogelijke bijzondere omstandigheden of moeilijkheden met betrekking tot het bereiken van de woning en/of slaapkamer, is Dorelan Nederland BV niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen daarvan. Indien er voor de bezorging van jouw bestelling hulpmiddelen benodigd zijn, zoals een (verhuis)lift of kraan, dien jij hiervoor te zorgen. Indien je dat wenst kan Dorelan hier tegen vergoeding van de kosten zorg voor dragen. Je dient er te allen tijde zelf voor te zorgen dat eventueel benodigde vergunningen zijn geregeld.  Onze bezorgservice levert jouw bestelling met inachtneming van alle veiligheidsvoorschriften. Dit houdt bijvoorbeeld in dat zij niet hun veiligheidsschoenen uit mogen doen en dat zij een steiger altijd op een stevige ondergrond (niet zijnde een plat dak) moeten plaatsen.

Bezorgen.
Het bezorgen van jouw bestelling door onze eigen bezorgdienst:
Onze bezorgdienst begint ’s morgens om 09.00 uur met het leveren van producten bij de eerste klant van die dag. In beginsel levert onze bezorgdienst niet ’s avonds en niet op weekenddagen, tenzij dit tijdens de aankoop anders is aangegeven.

Het bezorgen van jouw bestelling door onze externe partner:
Het kan zijn dat jouw bestelling door één van onze externe partners wordt geleverd (en gemonteerd). Wij werken enkel samen met externe partners die de kwaliteit en service bieden die bij Dorelan past. Indien jouw bestelling door één van onze externe partners wordt geleverd, wordt je hierdoor van te voren op de hoogte gebracht. Wanneer wij met jou geen leverafspraak hebben gemaakt, neemt onze partner contact met je op om een leverafspraak te maken. Je kunt bij onze externe transporteur het restantbedrag bij levering betalen. Dit kan bij voorkeur per pin of in sommige gevallen per contante betaling. Controleer altijd in de bevestigingsmail van de overdracht wat de betalingsmogelijkheden zijn.

Verpakking.
Al onze producten zijn zorgvuldig verpakt om beschadigingen tijdens transport te voorkomen. Wij pakken alles zorgvuldig uit op de plaats waar de bestelling geplaatst en/of gemonteerd moet worden. Het verpakkingsmateriaal nemen wij voor je mee retour.

Ontvangst en controle.
Na het leveren en eventueel monteren en plaatsen van de producten, loopt onze bezorgservice de geleverde producten met je na. Controleer daarbij goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of de (gemonteerde) producten geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Constateer je gebreken of beschadigingen, geef dit dan duidelijk aan. De bezorger vermeldt dit dan op het ontvangstbewijs. De afdeling Klantenservice neemt vervolgens contact met je op om het gebrek te herstellen. Als de producten opgestuurd worden, vindt de levering plaats door een pakketdienst. In dit geval zal de bezorger de goederen niet met je nalopen. Controleer dan echter ook goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of ze geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Mocht je na controle van deze producten gebreken of beschadigingen aantreffen, neem dan contact op met onze afdeling Klantenservice via telefoonnummer 071-8080176.

Betalingsvoorwaarden.
Onze bezorgservice mag uitsluitend goederen afleveren die geheel zijn betaald of bij aflevering worden betaald. De bezorgservice is verplicht de af te leveren producten mee te nemen bij het niet voldoen van het totaalbedrag bij de levering. Heb je bij de levering een klacht over (een deel van) de bestelling? Dan mag je naar evenredigheid een aangepast bedrag betalen bij de levering. Het restantbedrag betaal je vervolgens op het moment dat wij het probleem hebben opgelost. Uit veiligheidsoverwegingen vragen wij per pin te betalen. In voorkomende gevallen kun je ook contant betalen bij de bezorgers. Indien dit niet het geval is, informeren wij jou tijdig hierover. Het kan zijn dat de bank een limiet hanteert voor het bedrag dat je per dag met jouw pinpas kunt betalen. Deze limiet is afhankelijk van de bank waarbij je klant bent en kan per klant verschillen. Neem hierover contact op met jouw bank. In de meeste gevallen is het mogelijk de limiet eenmalig aan te passen. Bij de meeste banken kun je dit ook online zelf regelen.

Eigendomsvoorbehoud.
Dorelan behoudt de eigendom van alle door haar geleverde goederen, totdat de koper volledig aan al zijn/haar betalingsverplichtingen (inclusief eventuele daarmee verband houdende (incasso)kosten en rente) heeft voldaan.

Retourenprocedure.
Aankopen die je in een Dorelan winkel hebt besteld kunnen niet worden geretourneerd.

Algemene Online Verkoopvoorwaarden.
Ingangsdatum 11 november 2021. Dorelan Nederland BV is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Deze algemene voorwaarden zijn een aanvulling op de CBW-voorwaarden.

Toepasselijkheid Algemene Verkoopvoorwaarden.
Deze voorwaarden zijn van toepassingen op al jouw aankopen in een van onze Dorelan winkels in Nederland. De online voorwaarden van toepassing wanneer je online een aankoop bij ons doet. Mochten deze voorwaarden in strijd zijn met de CBW-voorwaarden, dan gaan de CBW-voorwaarden voor.

Prijzen.
Alle prijzen op onze website en in onze winkels zijn in EURO inclusief de verschuldigde omzetbelasting.

Orderbevestiging.
Als je bij ons een aankoop doet, ontvang je een orderbevestiging, dit is tevens jouw aankoopovereenkomst. Op de orderbevestiging staat jouw unieke ordernummer vermeld. Indien je contact met ons opneemt, vermeldt dan altijd dit nummer. Op de orderbevestiging staat ook een verwachte levertijd vermeld. Zodra wij ermee bekend worden dat de daadwerkelijke leverperiode afwijkt, brengen wij jou daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

Aanbetaling.
Bij het aangaan van de aankoopovereenkomst vragen wij minimaal een (aan)betaling van 25%. Indien van toepassing, dien je het resterende bedrag te betalen bij (deel)levering van de order. Tot 2 werkdagen voor de leverafspraak kun je het bedrag aan ons overmaken. In voorkomende gevallen sturen wij je ook een betaallink, waar je eenvoudig gebruik van kunt maken. Je kunt het bedrag overmaken op bankrekeningnummer NL34ABNA0101373775 onder vermelding van jouw order/factuurnummer.

Bestelling wijzigen.
Wijzigingen zijn niet mogelijk. Eventuele schriftelijke aanvragen tot wijziging via info@dorelan.nl worden tot 2 dagen na de aankoop wel in behandeling genomen. Mocht een wijziging van de bestelling van een matras, bedbodem, bed of boxspring eventueel wel kunnen worden gerealiseerd, dan wordt de hoogte van de aankoopsom nooit verlaagd. Eventuele meerkosten worden extra in rekening gebracht te samen met administratiekosten van euro 100,-. Wil je vanaf 2 dagen na aankoop toch de wijziging doorzetten, dan brengen wij de annuleringskosten volgens het CBW in rekening. In het geval van artikelen die speciaal conform jouw wensen zijn geproduceerd, bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren zijn wij altijd genoodzaakt om annuleringskosten te berekenen volgens de CWB voorwaarden.

Levering en montage.
Wij leveren en monteren in heel Nederland. Levering en montage in België is op aanvraag. Levering in Duitsland,  Luxemburg en Noord Frankwijk is tevens op aanvraag. Met uitzondering van Texel verlenen wij geen montagediensten op de Waddeneilanden. Als de ondergrond niet vlak is, kunnen wij de stabiliteit van het product niet garanderen. Dorelan is niet verantwoordelijk wanneer de producten niet passen dan wel niet gemonteerd kunnen worden op de plaats die je in gedachte hebt. Voor showroommodellen gelden afwijkende leveringsvoorwaarden. Vraag hiernaar in de winkel.
Retourname oude matrassen.
Wij hebben in voorkomende gevallen de mogelijkheid om jouw oude matras(sen) mee retour te nemen en af te voeren. Vraag bij de aankoop naar de mogelijkheden. Indien wij overeenkomen om je oude matras of bed af te voeren, worden de volgende bijdrages in de onkosten extra in rekening gebracht. Euro 25,- per oude matras en euro 50,- per 1- of 2-persoonsbed. Wij voeren geen andere artikelen af, tenzij bij de aankoop anders afgesproken. Indien oude matrassen of oude bedden worden afgevoerd door één van onze externe partners, rekent deze externe partner zelf de onkostenbijdrage met je af conform hun eigen tarieven. Deze tarieven kunnen dus afwijken en zijn op aanvraag bij ons beschikbaar.

Bezorgkosten.
Alle bestellingen met een totaalprijs vanaf €100,- bezorgen wij gratis in Nederland. Voor bestellingen tot €100,- geldt dat er €9,95 in rekening gebracht wordt voor transportkosten. Bezorgkosten worden apart op de orderbevestiging vermeld. Bezorgkosten naar het buitenland zijn op aanvraag.

Het maken van een leverafspraak.
Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen, nemen wij of één van onze distributiepartners contact op voor het maken van een leverafspraak. Nadat wij een afspraak met je hebben gemaakt, gaan we ervan uit dat we jou thuis aantreffen om de goederen in ontvangst te nemen. Uiterlijk op de werkdag vóór de gemaakte leverafspraak ontvang je van ons een tijdsindicatie van de levering per e-mail en/ of per sms. Wanneer je toch verhinderd blijkt te zijn voor de gemaakte bezorgafspraak, dien je dit ten laatste twee werkdagen voor de bezorgafspraak te melden via 071-8080176. Daarna is het helaas niet meer mogelijk de afspraak kosteloos te wijzigen of te annuleren. Bij niet tijdige annulering van de afspraak of het niet thuis treffen op de dag van aflevering, zijn wij helaas genoodzaakt hiervoor €100,- kosten in rekening te brengen.

Wijzigen van jouw bezorgadres.
Wijziging van het bezorgadres is in overleg met ons mogelijk. Er kunnen meerkosten gelden.

Bijzonderheden met betrekking tot de levering van de bestelling.
Onze bezorgservice, dan wel door ons ingeschakelde externe partners, leveren de producten daar waar jij aangeeft dat je ze het beste kunt gebruiken, met uitzondering van bestellingen die per pakketpost verstuurd worden. Je dient ervoor te zorgen dat op het tijdstip dat onze bezorgservice de bestelling komt leveren de doorgang vrij is van obstakels. Dit om schade te voorkomen. Je bent zelf verantwoordelijk voor een goede bereikbaarheid van de ruimte waar de bestelling bezorgd moet worden. Is dat niet mogelijk, dan komen eventuele daarmee verband houdende kosten voor jouw rekening. Om de bezorging van jouw bestelling soepel te laten verlopen, willen wij je vragen ons voor aankoop te informeren indien: • onze vrachtwagen de woning niet kan bereiken; • het trapgat niet ruim genoeg is om de bestelling te kunnen leveren; • er andere bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij het bezorgen van de bestelling. Als we niet van tevoren op de hoogte zijn gebracht van mogelijke bijzondere omstandigheden of moeilijkheden met betrekking tot het bereiken van de woning en/of slaapkamer, is Dorelan Nederland BV niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen daarvan. Indien er voor de bezorging van jouw bestelling hulpmiddelen benodigd zijn, zoals een (verhuis)lift of kraan, dien jij hiervoor te zorgen. Indien je dat wenst kan Dorelan hier tegen vergoeding van de kosten zorg voor dragen. Je dient er te allen tijde zelf voor te zorgen dat eventueel benodigde vergunningen zijn geregeld.  Onze bezorgservice levert jouw bestelling met inachtneming van alle veiligheidsvoorschriften. Dit houdt bijvoorbeeld in dat zij niet hun veiligheidsschoenen uit mogen doen en dat zij een steiger altijd op een stevige ondergrond (niet zijnde een plat dak) moeten plaatsen.

Bezorgen.
Het bezorgen van jouw bestelling door onze eigen bezorgdienst:
Onze bezorgdienst begint ’s morgens om 09.00 uur met het leveren van producten bij de eerste klant van die dag. In beginsel levert onze bezorgdienst niet ’s avonds en niet op weekenddagen, tenzij dit tijdens de aankoop anders is aangegeven.

Het bezorgen van jouw bestelling door onze externe partner:
Het kan zijn dat jouw bestelling door één van onze externe partners wordt geleverd (en gemonteerd). Wij werken enkel samen met externe partners die de kwaliteit en service bieden die bij Dorelan past. Indien jouw bestelling door één van onze externe partners wordt geleverd, wordt je hierdoor van te voren op de hoogte gebracht. Wanneer wij met jou geen leverafspraak hebben gemaakt, neemt onze partner contact met je op om een leverafspraak te maken. Je kunt bij onze externe transporteur het restantbedrag bij levering betalen. Dit kan bij voorkeur per pin of in sommige gevallen per contante betaling. Controleer altijd in de bevestigingsmail van de overdracht wat de betalingsmogelijkheden zijn.

Verpakking.
Al onze producten zijn zorgvuldig verpakt om beschadigingen tijdens transport te voorkomen. Wij pakken alles zorgvuldig uit op de plaats waar de bestelling geplaatst en/of gemonteerd moet worden. Het verpakkingsmateriaal nemen wij voor je mee retour.

Ontvangst en controle.
Na het leveren en eventueel monteren en plaatsen van de producten, loopt onze bezorgservice de geleverde producten met je na. Controleer daarbij goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of de (gemonteerde) producten geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Constateer je gebreken of beschadigingen, geef dit dan duidelijk aan. De bezorger vermeldt dit dan op het ontvangstbewijs. De afdeling Klantenservice neemt vervolgens contact met je op om het gebrek te herstellen. Als de producten opgestuurd worden, vindt de levering plaats door een pakketdienst. In dit geval zal de bezorger de goederen niet met je nalopen. Controleer dan echter ook goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of ze geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Mocht je na controle van deze producten gebreken of beschadigingen aantreffen, neem dan contact op met onze afdeling Klantenservice via telefoonnummer 071-8080176.

Betalingsvoorwaarden.
Onze bezorgservice mag uitsluitend goederen afleveren die geheel zijn betaald of bij aflevering worden betaald. De bezorgservice is verplicht de af te leveren producten mee te nemen bij het niet voldoen van het totaalbedrag bij de levering. Heb je bij de levering een klacht over (een deel van) de bestelling? Dan mag je naar evenredigheid een aangepast bedrag betalen bij de levering. Het restantbedrag betaal je vervolgens op het moment dat wij het probleem hebben opgelost. Uit veiligheidsoverwegingen vragen wij per pin te betalen. In voorkomende gevallen kun je ook contant betalen bij de bezorgers. Indien dit niet het geval is, informeren wij jou tijdig hierover. Het kan zijn dat de bank een limiet hanteert voor het bedrag dat je per dag met jouw pinpas kunt betalen. Deze limiet is afhankelijk van de bank waarbij je klant bent en kan per klant verschillen. Neem hierover contact op met jouw bank. In de meeste gevallen is het mogelijk de limiet eenmalig aan te passen. Bij de meeste banken kun je dit ook online zelf regelen.

Eigendomsvoorbehoud.
Dorelan behoudt de eigendom van alle door haar geleverde goederen, totdat de koper volledig aan al zijn/haar betalingsverplichtingen (inclusief eventuele daarmee verband houdende (incasso)kosten en rente) heeft voldaan.

Herroepingsrecht.
Je hebt de mogelijkheid om gedurende 14 dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt hiervan alleen gebruikmaken als je ons tijdig (binnen de termijn van 14 dagen na levering) laat weten dat je de koop op afstand ontbindt, door het Herroepingsformulier op onze website in te vullen en te mailen aan onze afdeling Klantenservice via klantenservice@dorelan.nl .  Wanneer kun je gebruik maken van jouw recht op herroeping? Als het product naar jouw speciale wensen geproduceerd is, kunnen wij het niet retour nemen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om een hoofdbord dat is gehalveerd of verkleind naar jouw wensen. Ook een matras dat door jou is besteld met een andere breedtemaat dan 80, 90, 100, 120, 140, 160, 180 & 200 cm en/of een andere lengte maat dan 200, 210 en 220 cm kan niet worden retour genomen.  De voorgaande voorwaarden gelden vanzelfsprekend niet als je een gegronde klacht over het product hebt die onder de wettelijke garantie valt. Zodra je ons hebt laten weten dat je de koop op afstand ontbindt, zullen wij de order annuleren. Vervolgens dien je de betrokken goederen retour te sturen. Als het product via een pakketdienst is geleverd, dan kun je het terugsturen via de pakketdienst. De kosten voor het retour sturen zijn voor jouw rekening. Het adres voor retourzendingen is: Dorelan, T.a.v. klantenservice, Elisabethhof 14, 2353 EZ Leiderdorp. Het totale aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen na ontbinding van de koopovereenkomst op jouw rekening teruggestort. Eventuele retourkosten zullen wij verrekenen met dit bedrag. De retourbetaling vindt alleen plaats als het product door Dorelan in ontvangst is genomen.

Klachten.
Als je een klacht hebt, kun je contact opnemen met onze afdeling Klantenservice via klantenservice@dorelan.nl. Voor de geschillenregeling verwijzen wij naar artikel 19 en 20 van de CBW-voorwaarden.

90 Dagen matras Omruilgarantie

Geldig vanaf 11 november 2021.

In de winkel(s) van Dorelan ontvangt je van vakbekwame slaapadviseurs een slaapadvies dat optimaal is afgestemd op jouw persoonlijke wensen en eisen. Dit biedt evenwel geen volledige garantie dat het matras na een paar weken nog even comfortabel ligt als jij verwachtte bij aankoop. Voor een deel van het assortiment matrassen waarbij de klant kan kiezen voor een bepaald comfort (soft,medium, firm), geven wij daarom onze klanten een omruilgarantie bij aankoop van een matras in onze winkel. Lees hieronder de voorwaarden.

 

  1. Toepasselijkheid 90 dagen matras omruilgarantie

1.1 De 90 dagen omruilgarantie geldt op een deel van het assortiment matrassen, waar de klant binnen het type matras kiest voor een bepaald comfort (soft,medium, firm) met uitzondering van:

  • showroommodellen;
  • sale moddellen;
  • outlet modellen;
  • tweepersoonsmatrassen waarbij de klant heeft gekozen voor een uitvoering met twee losse en/of twee verschillende comfort kernen;
  • online aankopen, tenzij je:
    • een aantoonbaar persoonlijk slaapadvies hebt ontvangen van één van onze slaapadviseurs in de winkel;
  • klachten met betrekking tot de kleur- en/of maatvoering (lengte, breedte en hoogte) van jouw  matras;
  • artikelen die beschadigd, bevuild en/of stuk zijn;
  • orders met de vermelding ‘geen omruilgarantie’ op de verkoopbon.

1.2 Het matras moet persoonlijk door één van onze Dorelan slaapadviseurs geadviseerd zijn.

 

1.3 De basis voor het gebruik maken van de omruilgarantie ligt in het comfort en de ondersteuning. De omruilgarantie is dan ook enkel van toepassing op klachten met betrekking tot het comfort en de ondersteuning van jouw matras.

 

  1. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de leveringsdatum van de matras.

 

  1. Voorwaarden 90 dagen omruilgarantie

3.1 Tot maximaal 90 dagen vanaf de leveringsdatum kun je aanspraak maken op onze omruilgarantie. Dit doe je door melding te maken bij onze afdeling Klantenservice via klantenservice@dorelan.nl.

 

3.2 Je dient jouw matras minimaal 30 dagen uitgeprobeerd te hebben. Je lichaam heeft namelijk tijd nodig om te ‘wennen’ aan een nieuw matras.

 

3.3 Je maakt eenmalig aanspraak op onze 90 dagen matras omruilgarantie.

 

3.4 Wij gaan samen met jou op zoek naar een geschikte vervanging van jouw matras om het ligcomfort te verbeteren. De omruilgarantie is enkel van toepassing op een omruiling binnen hetzelfde type matras. Er wordt geen geld teruggegeven.

 

3.5 Wanneer je aanspraak maakt op de matras omruilgarantie brengen wij €60,00 servicekosten in rekening voor onder andere de uit te voeren administratieve handelingen en het transport.

 

3.6 Indien het nieuwe artikel een hogere waarde heeft, dien je het prijsverschil bij te betalen.

 

3.7 Indien een artikel met een bepaalde korting/actie gekocht is, heb je geen recht op korting op het nieuwe artikel. Dit is wel mogelijk wanneer met terugwerkende kracht de korting van het om te ruilen artikel weer wordt verrekend. Dit om korting op korting te voorkomen.

 

3.8 De omruilgarantie is niet overdraagbaar op derden en geldt alleen wanneer je het matras in een Dorelan winkel in Nederland of in de webshop van Dorelan.nl hebt gekocht.

Privacy voorwaarden

Dorelan respecteert de privacy van haar klanten en zorgt ervoor dat jouw persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk blijven. Alle informatie die je aan Dorelan verstrekt, wordt strikt vertrouwelijk behandeld en op geen enkele manier aan derden beschikbaar gesteld (tenzij u hiervoor in voorkomende gevallen van te voren uw toestemming heeft gegeven). Uiteraard worden deze persoonsgegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Hierbij houdt Dorelan zich aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en de Uitvoeringswet AVG. Dit betekent dat wij: 1) duidelijk – via deze privacyvoorwaarden – vermelden met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken; 2) onze verzameling van persoonsgegevens beperken tot alleen de persoonsgegevens die nodig zijn voor die doeleinden; 3) jouw persoonsgegevens verwerken ter uitvoering van onze doelstellingen en je toestemming vragen in gevallen waarin deze toestemming vereist is; 4)passende beveiligingsmaatregelen nemen om jouw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken; 5) jouw recht respecteren om je persoonsgegevens op aanvraag ter inzage te bieden, te corrigeren of te verwijderen. Er zijn verschillende doeleinden waarvoor Dorelan jouw persoonsgegevens verzamelt en verwerkt. In het kader van het geven van een juist slaapadvies en/of de uitvoering van de overeenkomst verzamelt en verwerkt Dorelan hiertoe persoonsgegevens, waaronder jouw naam, factuur- en leveradres, e-mailadres, (mobiele) telefoonnummer, gegevens over jouw woonsituatie, leeftijd en gezondheid: • wanneer jij onze (web)winkel bezoekt, om jou van een juist slaapadvies te kunnen voorzien; • wanneer je contact hebt met Dorelan. Dit contact kan persoonlijk of telefonisch zijn maar hieronder verstaan wij ook indien je ons via e-mail benadert, meedoet aan enquêtes, prijsvragen of (panel) onderzoeken, gebruik maakt van onze websites,   je aanmeldt voor nieuwsbrieven of ons via social media benadert; • voor interne analyses voor procesverbetering, de ontwikkeling van producten en diensten en marktonderzoek; • om jou van onze (nieuwe) producten en diensten op de hoogte te houden, rechtstreeks maar ook bijvoorbeeld door campagnes via social media, waarbij Dorelan rekening probeert te houden met voorkeuren op basis van afgenomen producten en interesses op basis van met jouw toestemming vastgelegd gebruik van onze website; • als je met onze afdeling Klantenservice belt, kunnen wij het gesprek opnemen voor trainingsdoeleinden; • als je onze webwinkel bezoekt, plaatsen wij tracking cookies op het apparaat waarmee je ons hebt bezocht. Jij kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrief waarmee wij geïnteresseerden op de hoogte houden van onze acties en ter inspiratie. Jouw e-mailadres wordt slechts met voorafgaande toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee jij je kunt afmelden. Als je ons een e-mail stuurt, dan worden de gegevens die je ons toestuurt bewaard gedurende de tijd die nodig is voor de volledige beantwoording en afhandeling daarvan. Jouw e-mailadres wordt verder gebruikt voor het toesturen van informatie over (nieuwe) producten van Dorelan indien je daarvoor toestemming hebt gegeven. Die toestemming kun je altijd intrekken door gebruik te maken van de afmeldlink in het toegezonden e-mailbericht of door een e-mail te sturen naar Dorelan, onder vermelding van AVG, via info@dorelan.nl. Verstrekking van persoonsgegevens aan derden Jouw gegevens worden door ons slechts aan derden verstrekt, als dit noodzakelijk is ter uitvoering van de overeenkomst of wanneer jij nadrukkelijk toestemming hebt gegeven. Op onze website staan meetinstrumenten van andere partijen, zoals cookies van Google Analytics. De gegevens worden automatisch gedeeld met dit bedrijf en wij doen dit om bij te houden hoe bezoekers onze website gebruiken. Die kennis gebruiken wij om onze website te optimaliseren voor onze bezoekers. Dorelan bewaart persoonsgegevens in overeenstemming met de wet niet langer dan noodzakelijk in een vorm die het mogelijk maakt de betrokkene te identificeren en niet langer dan noodzakelijk is voor de verwerkelijking van de doeleinden waarvoor zij worden verzameld of vervolgens worden verwerkt. Dorelan behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in het privacy- en cookiebeleid. Indien in geval van nieuwe wet- of regelgeving wijziging van onze privacy policy nodig mocht zijn, dan vind je op onze website altijd de meest recente informatie. Je mag ons via info@dorelan.nl om inzage verzoeken in jouw persoonsgegevens. Ook kun je ons verzoeken jouw persoonsgegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen indien deze onjuist, onvolledig of irrelevant zijn, of anderszins in strijd met een wettelijk voorschrift worden verwerkt. Bij vragen of opmerkingen kun je ook schriftelijk contact met ons opnemen via Dorelan, afdeling Klantenservice, Elisabethhof 14, 2353 EZ Leiderdorp of telefonisch via 071-8080176

ALGEMENE INFORMATIE

De matras bestaat uit een kern, omsloten door een voering, en het beoogde gebruik is uitsluitend om te rusten, na het gebruik van lakens.

Dorelan matrassen kunnen worden gebruikt door kinderen, volwassenen en ouderen, zelfs  in de volgende situaties:

  • Zelfvoorzienende proefpersonen met beperkte mobiliteit
  • Proefpersonen die langdurig en/of continu bedlegerig zijn (specifieke producten: anti-decubitus medische hulpmiddelen)
  • Personen met beperkte mobiliteit waarvoor geprogrammeerde houdingsveranderingen moeten worden uitgevoerd met de hulp van gespecialiseerd of naar behoren opgeleid personeel (specifieke producten: anti-decubitus medische hulpmiddelen)
  • Personen met chronische of acute niet-degeneratieve ziekten van het bewegingsapparaat
  • Onderwerpen die allergisch zijn voor huisstofmijt (specifieke producten: voeringstof met anti-mijtbehandeling).

Bij het gebruik van producten die intiem met de persoon omgaan, zoals de matras, is een variabele periode van subjectieve aanpassing noodzakelijk. Eventuele geuren die door het nieuw gekochte matras worden uitgestoten, worden als normaal beschouwd en zullen na verloop van tijd verdwijnen in verhouding tot de frequentie waarmee het product wordt gebruikt en geventileerd.

GARANTIEBEHEER

De referent voor het melden en afhandelen van de klacht is altijd de winkelier bij wie de aankoop is gedaan, door Dorelan aangesteld om productiefouten vast te stellen; de interventiemethoden worden dan overeengekomen tussen de detailhandelaar en de fabrikant. Dorelan zal de garantie alleen activeren op specifiek verzoek van de detailhandelaar. De garantie is alleen geldig als het matras zich in perfecte hygiënische omstandigheden bevindt. (Zie het gedeelte Geldigheid van de garantie).

Het onderwerp van de klacht zal kosteloos worden gerepareerd / vervangen door hetzelfde artikel of, indien het product niet meer leverbaar is, met een soortgelijk artikel dat van kracht is op het moment van vervanging, op basis van de laatste herziening van de catalogus.

Elke vervanging of reparatie van het matras of de componenten ervan verlengt de duur van deze garantie niet, die in elk geval zal voortduren tot het verstrijken van de 5 jaar zoals gepland.

Alle vervangen producten en componenten worden eigendom van Dorelan.

 

COMMERCIËLE GARANTIE EN ALGEMENE VERZORGING VAN DE MATRAS 4

GELDIGHEID VAN DE GARANTIE

Deze garantie wordt erkend op vertoon van een fiscaal aankoopdocument met de aankoopdatum en de bedrijfsnaam van de detailhandelaar.

De garantie is uitgesloten in de volgende gevallen:

  • In gevaar gebrachte hygiënische omstandigheden, met name als de matras vuil is met organische vloeistoffen (wetsbesluit 81/08 ter bescherming van de gezondheid van de werknemers)
  • Subjectieve ontevredenheid over de prestaties en/of kenmerken van het product op het moment van aankoop (bijv. te zacht/stijf matras, houdt te veel warmte vast/verspreidt, enz.)
  • Schade veroorzaakt door transport of behandeling die niet wordt betwist op het moment van levering
  • Wijziging van het product of een deel ervan
  • Oneigenlijk gebruik van het product of nalatigheid en verwaarlozing van gebruik en/of opslag
  • Verslechteringen als gevolg van normale slijtage of schade toe te schrijven aan de gebruiker (bijv. scheurgaten)
  • Schimmelvorming 4 maanden na de leveringsdatum van het product; laboratoriumtests tonen aan dat na 4 maanden gebruik de mogelijke vorming van schimmels het gevolg is van een verontreiniging van de externe omgeving
  • Het niet opvolgen van de instructies in de sectie MATTRESS CARE.

COMMERCIËLE GARANTIE EN ALGEMENE VERZORGING VAN DE MATRAS

Het wordt ten strengste afgeraden om:

  • De matras dicht bij warmtebronnen of open vuur te bewegen
  • Het matras, of delen ervan, continu aan zonlicht bloot te stellen
  • Bestaande naden of delen ervan te verwijderen
  • De labels te verwijderen die op de bekleding zijn genaaid of beschermd door de binnenvoering van de kern voor verwijderbare matrassen
  • Te roken in de omgeving waar het matras zich bevindt
  • De verpakking in het zicht en/of bereik van kinderen te laten
  • De matras langdurig stevig vast te binden of dubbel te vouwen.
  • Op het matras te springen
  • Vlekken van de matras of de componenten ervan met agressieve chemicaliën en/of oplosmiddelen te behandelen
  • Voor producten met afneembare hoes, de hoes anders dan aangegeven op de etiketten te wassen
  • Gebruik een strijkijzer en/of föhn om het product of een deel ervan te drogen
  • Stoommachines voor matrasonderhoud te gebruiken
  • Krachtige stofzuigers te gebruiken
  • Vloeistoffen op de matras te gieten.
  • De matras in een vochtige – natte omgeving en/of in een verzegelde verpakking te bewaren.
  • Werkzaamheden uit te voeren die niet expliciet in deze garantie worden beschreven.

Neem in geval van twijfel contact op met Dorelan Nederland b.v.

Na het verstrijken van de garantieperiode worden alle kosten met betrekking tot de reparatie of vervanging van het product in rekening gebracht bij de eindgebruiker. Dorelan erkent geen andere vormen van garantie dan deze. Elke buitengewone concessie anders dan zoals uiteengezet in deze garantie is de exclusieve verantwoordelijkheid van de detailhandelaar.

Dorelan wijst alle verantwoordelijkheid af voor enige schade veroorzaakt aan personen, dingen of dieren als gevolg van het niet naleven van de bepalingen in dit document.

 

COMMERCIËLE GARANTIE EN ALGEMENE VERZORGING VAN DE MATRAS 6

HOE HET PRODUCTETIKET TE LEZEN

Alle nuttige informatie met betrekking tot het gekochte product wordt weergegeven op een etiket dat op de rand van het product is genaaid (zijband); dit label toont de volgende symbologie:

 

Geregistreerd handelsmerk
Fabrikant
REF Productnaam
VOEDSEL. Doos / matras  kern  beschrijving
TESS. Aanduiding van de samenstelling van de buitenbekledingsstof
Vermelding van de interne samenstelling van de omslag.
IMB. Als de twee delen van de omslag verschillende samenstellingen hebben, geeft IMB EST de
samenstelling van het zomerdeel en IMB INV de samenstelling van het winterdeel
WINTERZIJDE / LATO INV. ↑ Als de twee matrassteunoppervlakken verschillend zijn, geeft het label de winterzijde en
ZOMERZIJDE / LATO EST. ↓ de zomerzijde van het product
LOT Productie batch
Streepjescode. Handig voor productmanagement door Dorelan
Lees de handleiding zorgvuldig door voordat u het product gebruikt
Alleen voor matrassen met afneembare hoes Wasvoorschrift
EODMU Voor meer informatie zie de sectie WASVOORSCHRIFTEN
Alleen voor  medische  hulpmiddelen CE-markering volgens Europese Richtlijn 93/42/EEG en latere wijzigingen
en addities

REGISTRATIENUMMER.

Registratienummer van het medische hulpmiddel op de website van het ministerie van Volksgezondheid

COMMERCIËLE GARANTIE EN ALGEMENE VERZORGING VAN DE MATRAS

MATRAS VERZORGING

Beoordeling van het ondersteunende bedframe voordat de matras wordt geplaatst:

Om optimaal te profiteren van de matrasprestaties, moet het ondersteunende bedframe de volgende kenmerken hebben:

  • lattenbodem met een breedte van niet meer dan 7 cm.
  • aantal lamellen voor elke meting (enkel bedframe) ≥ 13
  • controleer periodiek de toestand van de lamellen in de meest belaste gebieden. In geval van verlies van buiging, vraag om vervanging om beschadiging van de matras (sloten, slijtage, enz.) te voorkomen
  • voor dubbele bedframes, controleer de aanwezigheid van de centrale metalen steunpoot en de centrale steunvoet
  • voor dubbele bedframes, controleer of de centrale ondersteunende metalen veerpoot niet naar de vloer is gebogen (bolliteit)
  • vermijd het gebruik van metalen gaas bedframes.

Het is belangrijk om te weten dat op het moment van het kiezen van het matras in de winkel de draagkracht kan worden beïnvloed door:

  • de temperatuur van  de  showroom
  • de breedte van de matras: een enkele is iets stijver dan een dubbele
  • het type matrashoes: een matras met een gevoerde voering is iets stijver dan een matras met een afneembare hoes
  • het bedsysteem waarvan de matras deel uitmaakt, met name het ondersteunende bedframe, kan andere kenmerken hebben dan thuis worden gebruikt, waardoor de reactie van het product verandert.

Het is logisch dat de capaciteit van het matras dat op het verkooppunt wordt getest, anders kan zijn dan die thuis.

Het bedrijf garandeert altijd de consistentie van de dragende eigenschappen van het matras, omdat het kwaliteitsmanagementsysteem (dat UNI EN ISO 9001-gecertificeerd is) alle bedrijfsprocessen reguleert, standaardiseert en controleert, om constante productkenmerken te garanderen.

Eerste instelling van de matras

De belangrijkste componenten van het matras, zoals de stof, de vulling en het polyurethaan, worden gekenmerkt door een hoge elasticiteit die zorgt voor die unieke ergonomische kwaliteiten van onovertroffen comfort. De elasticiteit van de materialen zorgt er in feite voor dat het oppervlak van de matras zich aanpast aan de spanningen die het product moet verwerken, waardoor een specifiek draagvermogen wordt geboden.

Na verloop van tijd past het matras zich aan de persoon die het gebruikt aan, waardoor de voering licht afvlakt en / of een lichte depressie in de plaat ontstaat, op de punten met de grootste stress (bijv. Bekken, schouders).

Deze fysiologische functie kan worden geleid om een uniforme en ergonomische bezinking van de opvulmaterialen mogelijk te maken:

  • in het eerste jaar van gebruik is het noodzakelijk om de matras (hoofd – voeten) om de 4 maanden te draaien om het elastische materiaal waarvan het product is gemaakt gelijkmatig aan te passen.
  • draai de matras altijd ondersteboven bij elke seizoenswisseling (zomer – winter).
COMMERCIËLE GARANTIE EN ALGEMENE VERZORGING VAN DE MATRAS

Gebruik de handgrepen alleen om de matras op het ondersteunende bedframe te plaatsen en niet om het te verplaatsen (wat alleen moet gebeuren als het matras compleet is: kern omsloten door de hoes).

Algemene gebruiksaanwijzing

Voordat u het bed opmaakt, laat u het matras onbedekt, zodat het zich kan bevrijden van de waterdamp die ‘s nachts wordt gevormd.

Ventileer de omgeving regelmatig en voor korte periodes.

Het wordt sterk aanbevolen om een Dorelan matrashoes te gebruiken die tussen de matras en de lakens is geplaatst om het product te beschermen tegen stof en vlekken.

INFORMATIE

Het patroon van sommige stoffen

De matrashoes heeft mogelijk geen identieke patronen voor hetzelfde product (of beter gezegd, de patter wordt niet systematisch en symmetrisch herhaald). Praktisch gezien blijft het patroonontwerp dat de stof kenmerkt evolueren over de hele lengte van de rol die wordt gebruikt tijdens het borduren van de voering, zonder een systematische herhaling van het ontwerp in de afzonderlijke voeringen te garanderen.

Pilling

Pilling is een natuurlijk fenomeen waarbij een oppervlaktelaag van pluis wordt gecreëerd op de oppervlaktelaag van gebreide oppervlakken of oppervlakken gemaakt van sommige soorten stoffen; deze pluis wordt dan verward en vormt vele kleine vlokken of koppels.

Bedlinnen, zoals lakens en/of matrashoezen kunnen de vorming van pilling beïnvloeden omdat de vezels van dit linnengoed zich kunnen binden met de vezels van de matrashoes, waardoor dit fenomeen wordt versneld en/of vergroot.

Het is mogelijk om de vorming van pilling op de matrashoes te beperken en te vertragen door 100% katoenen beddengoed te gebruiken dat erg dik is en dat soepel aanvoelt.

Vermijd beddengoed met synthetische vezels die dun en ruw aanvoelen.

Pilling is in ieder geval onvermijdelijk omdat het wordt veroorzaakt door normaal gebruik van het product.

COMMERCIËLE GARANTIE EN ALGEMENE VERZORGING VAN DE MATRAS

Schimmelpreventie

Het niet naleven van de algemene gebruiksaanwijzing (bijv. slechte ventilatie van het product en de kamer) samen met de kenmerken van de omgeving waarin de matras is geplaatst (hoge luchtvochtigheid) kan leiden tot de proliferatie van schimmel (die normaal in de vorm van sporen in de lucht aanwezig is).

De ontwikkeling van schimmel is in dit geval niet toe te schrijven aan de constructie van de matras.

Het is raadzaam om periodiek het matrasoppervlak te controleren om de eventuele vorming van dit fenomeen te voorkomen / uit te sluiten.

Om de proliferatie van schimmel te voorkomen, raden we aan:

  • controleer de componenten van het product 2 en 4 maanden na aankoop, waarbij de staat van de hoes, over het hele oppervlak en de staat van het hele oppervlak van de plaat wordt beoordeeld (als de matras een verwijderbare hoes heeft)
  • voldoen aan de algemene gebruiksaanwijzing
  • zorg voor een relatieve luchtvochtigheid in de slaapkamer van minder dan 65%.

Als er vloeistof op het product wordt gemorst of in het geval van zwaar zweten, droog het natte gebied dan goed voordat u het bedekt met beddengoed of de matras omdraait. Waarschuwing: de schijnbare uitwendige droging van het product komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de volledige droging van de inwendige delen.

Over het algemeen wordt het sterk aanbevolen om een matrashoes te gebruiken die tussen de matras en de lakens is geplaatst, voor een betere bescherming van het product.

Dragen

Na verloop van tijd kunnen er lichte tekenen verschijnen als gevolg van normaal gebruik van het product. Deze wijziging vertegenwoordigt een natuurlijk proces dat op geen enkele manier afbreuk doet aan de uitstekende technische en comfortkenmerken van het matras.

Het matras schoonmaken

Borstel voorzichtig bij het schoonmaken.

Als het matras bevlekt is, neem dan contact op met uw dealer voordat u probeert vlekken te verwijderen.

Als het product een afneembare hoes heeft, wast u de hoes zorgvuldig volgens de instructies op het etiket dat op de matrashoes is genaaid.

COMMERCIËLE GARANTIE EN ALGEMENE VERZORGING VAN DE MATRAS 10

WASVOORSCHRIFTEN – ALLEEN VOOR MATRASSEN MET AFNEEMBARE HOES

Beoordeel voor het wassen de capaciteit van uw wasmachinetrommel om te controleren of de matrashoes, of een deel ervan, niet te druk blijft en niet wordt beschadigd tijdens de wascyclus.

Overweeg met name voor te omvangrijke ladingen om zelfbedieningswasserettes te gebruiken die meestal wasmachines hebben met een grotere capaciteit dan degene die thuis worden gebruikt, of neem het mee naar uw stomerij.

Volg de wasinstructies op het etiket:

en Maximale temperatuur 30°C.  Delicate cyclus
Of Gebruik geen  bleekmiddel
D Niet in de droger met een roterende trommeldroger
M Niet  strijken
In het Niet  chemisch reinigen

Ook:

  • Gebruik een kleine hoeveelheid delicaat vloeibaar wasmiddel
  • Gebruik een 800/1000 omwentelingscyclus
  • Verwijder aan het einde van de wascyclus de items voorzichtig
  • Wring of draai de matrashoes niet
  • Droog de matrashoes zodat deze wordt uitgerekt, zonder hem op te hangen en zonder hem bloot te stellen aan direct zonlicht en directe warmtebronnen
  • Schud en klop tijdens het drogen voorzichtig de vulling om de droging te verbeteren en de vezels te verdelen.

MATRASTOLERANTIES OP HET MOMENT VAN AANKOOP

Omdat gewatteerde producten zijn gemaakt van elastische materialen, zijn ze onderhevig aan kleine variaties in grootte in vergelijking met nominale. Deze functie is zo natuurlijk en inherent aan de aard van het handwerk dat een Europese norm, UNI EN 1334, is opgesteld om dimensionale variaties te reguleren.

De norm wordt als referentie gebruikt wanneer het nodig is om de juiste koppeling tussen de verschillende componenten van het bedsysteem te garanderen (bijv. Matras die in een bed moet worden geplaatst, enz.), Zodat het afgewerkte bedsysteem voldoet aan alle mogelijke maatvariaties.

COMMERCIËLE GARANTIE EN ALGEMENE VERZORGING VAN DE MATRAS

Het bedrijf definieert de volgende toleranties voor de nominale afmetingen van de matrassen:

Compleet matras (met hoes)

Tolerantie ten opzichte van nominale afmetingen

Gebruik van  de  matras
Ondersteund door onderstellen (bedframes) zonder bestemd om in een bed of op een
randen en/of hoofdbord en/of voeteneinde sofa (UNI EN 1334)
Breedte ± 2 cm – 2 cm
Lengte ± 2 cm – 2 cm
Hoogte ± 1 cm of 10%, afhankelijk van de kleine waarde

MATRASHOOGTETOLERANTIES TIJDENS GEBRUIK

De bezinking van de opvulmaterialen tijdens het gebruik van het product is fysiologisch en vormt geen defect; daarom moet, naast een goed gedefinieerde tolerantie, het verschil tussen bezinken en zinken worden gedefinieerd.

Om een tolerantie te definiëren in de toewijzing van het zinkdefect van matrassen, compleet met hoes tijdens gebruik, moeten we interpreteren wat wordt gedefinieerd door de UNI 10707-norm.

Deze norm houdt rekening met het hoogteverlies van de afgewerkte matrassen van 1 cm. und + 5%  van de oorspronkelijke hoogte van het product, tijdens gebruik. Bij wijze van voorbeeld, maar niet van beperking, worden de hoogteafwijkingen die als  conform worden beschouwd als gevolg van het gebruik van de afgewerkte matrashoogten hieronder vermeld:

Compleet matras (met hoes)

Tolerantie in hoogteverschillen tijdens gebruik

Normale hoogte (cm) van afgewerkte matrassen Zinktolerantie   (cm)
met deksel 1 cm. + 5%
18-21 Tot  1,9
22-25 Tot  2,1
26-29 Tot  2,3
30-33 Tot  2,5

 

COMMERCIËLE GARANTIE EN ALGEMENE VERZORGING VAN DE MATRAS 12

EEN GEBAAR VAN MAATSCHAPPELIJKE VERANTWOORDELIJKHEID

Aan het einde van het gebruik nodigen we u uit om een gebaar van respect voor het milieu en solidariteit te maken door de mogelijkheid te beoordelen om de matras een nieuw leven te geven; neem contact op met een lokale non-profitorganisatie die het product zal verzamelen en gebruiken voor liefdadigheidsdoeleinden.

RECYCLAGE

Eenmaal weggegooid, moet de matras worden gegeven aan openbare afvalverwijderings- en recyclingsystemen.

De verpakkingsmaterialen moeten ook worden verzonden voor recycling:

  • voering verpakking nylon kunststof
  • Als de volgende materialen worden weggegooid, moet de QR-kaart worden bewaard:
  • Droog afval
  • kartonnen tag papier

Volg in ieder geval de recyclinginstructies van uw gemeente.

Deze garantie is een aanvulling op en geen vervanging van enig ander recht dat aan de consument / koper van het product wordt erkend.

Download originele garantie als PDF